Функції, принципи та методи політичного менеджменту
Функції, принципи та методи політичного менеджменту
Під політичним менеджментом розуміють науку і процес ефективного управління використанням матеріальних і людських ресурсів, щоб досягти мети управління суспільством (політичною, економічною або соціальною сферою, окремими спільнотами тощо).
Функція планування. У політиці будь-який її суб’єкт, структура завжди визначають загальну мету, розробляють стратегію і тактику з тим, щоб скоординувати діяльність усіх учасників політичного процесу.
Функція організації діяльності. Як і в інших сферах, у політиці створюється певна структура управління, визначається і встановлюється порядок взаємодії учасників політичних відносин і дій, розподіляються їх повноваження.
Функція координування. Полягає у необхідності забезпечення узгодженості дій суб’єктів політичного процесу (особливостей, груп, громадських об’єднань, політичних партій, рухів тощо).
Функція регулювання. Забезпечує регулювання взаємодії суб’єктів політичного процесу, послідовності дій, акцій, заходів політичного характеру і змісту.
Функція мотивації. Політична діяльність можлива і результативна за умови відповідного стимулювання, використання різних заохочень.
Функція контролю. Без визначення і врахування реальних результатів, стану політичної діяльності, зіставлення досягнутого із запланованим, очікуваним політична діяльність втрачає сенс.
Функція врахування діяльності, тобто визначення того, що ж реально зроблено, досягнуто.
Функція прийняття рішень. Будь-яка діяльність, зокрема й політична, неможлива без рішень. Рішення — це певний вибір, який постійно робить суб’єкт (учасник) політичного процесу.
Принципи менеджменту – це правила, основні керівні ідеї, норми поведінки і орієнтири діяльності управлінського персоналу, якими вони керуються і в рамках яких реалізуються цілі організації.
Принцип науковості – передбачає повне використання у всій системі управління нових концепцій науки. Додержання цього принципу дає змогу уникати проявів волюнтаризму і суб’єктивізму при прийнятті управлінських рішень.
Принцип підготовки і розстановки кадрів – передбачає забезпечення стабільності кадрів і професіоналізації управління. Підготовка, підбір і розставляння кадрів повинна здійснюватися так, щоб кожний спеціаліст або керівник на займаній посаді міг найбільш ефективно виконувати доручену роботу.
Принцип відповідальності – означає створення чіткої організаційної структури; чітке прийняття наказів і розпоряджень.