Політичні сили, що впливають на процес розробки альтернативного рішення
Політичні сили, що впливають на процес розробки альтернативного рішення
Горизонтальний
вимір політики отримав справжнє визнання в розвитку поняття «стейкхолдерів» — людей
чи організацій, зацікавлених у діяльності конкретної організації, яких потрібно
вислухати і до яких треба поставитися серйозно. Але все ж він має меншу вагу, ніж
вертикальний: у публічному представленні саме уповноважені лідери мають вирішувати,
наскільки сильним повинен бути голос стейкхолдерів.
Визнання
заяв стейкхолдерів означає, що політика народжується з рішень уповноважених лідерів,
і, визнаючи «горизонтальні» претензії стейкхолдерів, політики-практики роблять
це вкрай обережно, щоб залишити недоторканною концепцію повноважного рішення. Характеристика
цього процесу як «надання порад» зберігає позицію міністра як особи, що робить вибір.
Публічне обговорення дає також стейкхолдерам змогу домовлятися про зміни в політиці,
які потім будуть проголошені міністром.
Це показує
нам, яким способом ця модель допомагає конфігурувати увесь процес. Результат, про
який домовлялися зацікавлені сторони, затверджується шляхом проголошення його однією
з повноважних осіб — міністром, Кабінетом, законодавчим органом. Досягнення цього
результату політики — справа багатьох учасників, але для суспільства його подають
як одного владного елемента. Якщо його затвердили, то він має бути «втілений»: форма
презентації є частиною процесу. «Кожен знає», що те, що проголошене як рішення міністра,
напевно, відображає складний процес переговорів між організаціями, а не вподобання
окремого міністра, зле не належить вказувати на нього: це частина «нечестивого»
знання учасників, і його не можна згадувати у «святому» дискурсі публічних проголошень.
Повноважне прийняття рішень є, по суті, «міфом політики» в сенсі, описаному Яновим:
«оповідання, створене і канонізоване групою людей, яке відволікає увагу від складнощів
їхньої реальності».