Закон про освіту: Венеціанська комісія прийняла аргументи української сторони – МОН
Міністерство освіти і науки України вважає перебіг фінального засідання Венеціанської комісії стосовно мовної статті закону “Про освіту” збалансованим і конструктивним.
Відповідна позиція була сформульована за результатами фінального засідання Венеційської комісії сьогодні, 8 грудня 2017 року.
Як зазначається, Комісія прийняла аргументацію української сторони щодо закидів, ніби мовна стаття закону “Про освіту” звужує права представників національних меншин.
“Зокрема, ВК підкреслила, що питання змісту і обсягу прав належать виключно до компетенції Конституційного Суду України. Низка питань застосування мов має вирішуватись спеціальними законами. А отже, звинувачення збоку Угорщини не підтримані”, – наголошують у МОН.
Наразі Закон «Про освіту» вказує, що повноцінно в силу мовна стаття має вступити в 2020 році. Міністерство освіти і науки України погоджується, що з педагогічної точки зору продовження перехідного періоду є обґрунтованим і повністю підтримає цю рекомендацію. Комісія також підкреслила, що Україна має максимально широко використати можливості пункту 4 статті 7, що МОНі планує зробити.
Україна вдячна Венеціанській комісії, що запит на підготовку аналізу українського законодавства на його відповідність існуючим міжнародно-правовим стандартам було опрацьованоу стислі терміни, і сподівається, що зауваження української сторони будуть відображені у фінальному висновку.
Україна готова й надалі співпрацювати з відповідними експертними органами Ради Європи задля розвитку законодавчої бази в сфері забезпечення прав національних меншин. Крім того, Україна закликає партнерів-сусідів до конструктивного діалогу.