Основні елементи і етапи політичної рекламної кампанії
Основні елементи і етапи політичної рекламної кампанії
На першому етапі досліджується «політичний ринок», в результаті чого знаходиться потрібна «політична ніша» і та частина електорату (цільові групи), на досягнення підтримки якої розраховує рекламодавець.
Другий етап – це вибір того чи іншого типу рекламної кампанії за критеріями спрямованості (цільова кампанія або тотальна), «географії» охоплення електорату і т. д.
На третьому етапі розробляється концепція політичної рекламної кампанії на основі обраної стратегії (стратегії можуть бути наступальними, агресивними або оборонними, будуватися на охоронних символах або обіцянках певних змін, викликати почуття надії та оптимізму в разі перемоги «потрібного» кандидата або ж почуття страху в разі можливої перемоги його опонента, будуватися на залякуванні або принципі «меншого зла» і т. д.).
Четвертий етап включає створення медіаплану, розміщення рекламної продукції на тих чи інших рекламоносіях.
П’ятий етап – проведення самої політичної рекламної кампанії.
Всі етапи рекламної кампанії важливі – необхідний результат забезпечується тільки за рахунок послідовного проходження всіх перерахованих етапів. Пропуск хоча б одного з них спричинить невдачу всієї рекламної кампанії. Проте кожен етап важливий по-своєму. Кампанія, яка претендує на ефективність не може « пропустити » перший етап – вивчення аудиторії, інакше вся кампанія може елементарно «піти в порожнечу ». Принципово важливим є третій етап – розробка концепції політичної реклами, аргументованої системи уявлень про необхідні засоби та оптимальні методи досягнення політичної мети через політичну рекламу. Концепція обов’язково повинна включати: цілі та завдання рекламної кампанії; необхідні засоби їх досягнення; форми подання реклами (програми, платформи і т. п.); структуру іміджу лідерів і політичних об’єднань; подання про засоби ведення кампанії та їх співвідношенні між собою (засоби масової інформації, прямі контакти «від дверей до дверей», наочна агітація і пр.); розробку запам’ятовується гасла («слогана»); фінансові розрахунки; організацію зворотного зв’язку з електоратом. Все це в сукупності – необхідні елементи проведення ефективної політичної рекламної кампанії.