Особливості прийняття політичних рішень в Україні


Особливості прийняття політичних рішень в Україні


Політичне рішення - це здійснюваний в індивідуальній чи колективній формі процес визначення завдань політичної дії, етапів, способів її досягнення.

Прикладом політичних рішень можуть бути закони, накази, розпорядження, постанови тощо. Вони бувають: загальнодержавні, регіональні та місцеві; колегіальні та одноосібні; стратегічні і тактичні.

Прикладом офіційного політичного рішення, що має історичне значення, є "Акт проголошення незалежності України", прийнятий Верховною Радою України 24 серпня 1991 р. Повний зміст цього документа розкриває структуру, зміст та інші характеристики його як політичного рішення.

Перша особливість прийняття політичних рішень в Україні – функціональність. В умовах сучасної демократичної держави практично не реально, щоб політичні рішення готували самі суб’єкти влади, оскільки головна вимога до рішення – його максимальна адекватність суспільно-політичній дійсності. Адекватність забезпечують такі чинники: компетентність та інформованість суб’єктів влади, знання та врахування громадської думки під час ухвалення політичних рішень.

За критерієм свідомості, ситуація ухвалення політичних рішень в Україні – інноваційна. Тобто свідомість суб’єктів ухвалення рішень випереджує виникнення проблем, що спонукає суб’єктів діяти на власний страх і ризик, і вони висувають нові пропозиції. Така ситуація зумовлена тим, що в країні криза, яка рухається швидкими темпами, і для її подолання потрібно мобільно й ефективно реагувати на будь-які зміни. У зв’язку з такою особливістю політичної ситуації, владні суб’єкти мають виявляти досить високий рівень професіоналізму та компетентності.

Також варто означити ще одну особливість політичних рішень в Україні – складність спрогнозувати вплив політичної кризи та політичного ризику на процес їх ухвалення.

Попри існування в Україні низки інститутів, які досліджують політичні процеси, прогнозують перебіг можливих наслідків кризових явищ у політико-економічній та інших сферах, суб’єкти влади досить часто не тільки не враховують, а навіть відверто ігнорують їхні прогнози та рекомендації. Це спричинює ухвалення неефективних політичних рішень, реалізація яких погіршує політичну ситуацію в суспільстві.


Якщо Ви помітили помилку в тексті позначте слово та натисніть Ctrl + Enter
Статистика
0  
Всього матеріалів 4271
0  
Всього коментарів 1
0  
Користувачів 23
Оновлення new
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених іноземцями або особами без громадянства за межами України
  • Іноземці або особи без громадянства, що не проживають постійно в Україні, які вчинили злочини за її межами, підлягають в Україні відповідальності за
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених громадянами України або особами без громадянства за межами України
  • Громадяни України та особи без громадянства, що постійно проживають в Україні, які вчинили злочини за її межами, підлягають кримінальній
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених на території України
  • Особи, які вчинили злочини на території України, підлягають кримінальній відповідальності за КК України.  Злочин визнається вчиненим на території
  • Зворотна дія закону про кримінальну відповідальність у часі
  • Закон про кримінальну відповідальність, що скасовує злочинність діяння, пом'якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність у часі
  • Закон про кримінальну відповідальність набирає чинності через 10 (десять) днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим
Наші партнери
Інформація
Голосування
Ваш регіон ?