Особливості елементів форми української держави


5. Особливості елементів форми української держави


На сучасному етапі розвитку України питання про форму держави набуває особливого значення. Адже воно стосується найважливіших аспектів організації і діяльності молодої суверенної держави. Тому вірне розуміння відповідних теоретичних положень, які виходять з аналізу світового досвіду державно-правового будівництва, застосування їх адекватно до конкретних умов і національних традицій може суттєво сприяти створенню життєздатної форми Української держави, яка забезпечить прогресивний розвиток і розквіт усього суспільства.

В Україні форма правління характеризується як змішана республіка. Це підтверджується слідуючим:

  • Президент України обирається всенародно на основі загального, вільного, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п'ять років. Він є главою держави і виступає від її імені;
  • Єдиним законодавчим органом в Україні визнається її парламент, представлений Верховною Радою України. Конституційний склад ВРУ складається з 450 народних депутатів, які обираються строком на 4 роки;
  • При формування уряду компетенція ВРУ і Президента України поділяються і носять характер стримок і противаг, що робить важким узурпацію влади в одних руках;
  • Верховна Рада України має право усунути Президента України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту) в разі вчинення ним державної зради або іншого злочину, а Президент України, в свою чергу, має право припинити повноваження Верховної Ради України в разі, коли протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися та право вето щодо прийнятих ВРУ законів з наступним поверненням їх на повторний розгляд.

За формою державного устрою Україна являється унітарною державою, що закріплено у ст.2 Конституції України. АРК є невід'ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.

По формі державного режиму Україна є демократичною державою, в якій єдиним джерелом влади є народ України. Право визначати і змінювати форму державного режиму в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане ні державою, ні органами чи посадовими особами. Народ може приймати участь в управління державними справами шляхом безпосередньої (вибори, референдум) та представницької (діяльність Президента України, народних депутатів) демократії.


Статистика
0  
Всього матеріалів 4313
0  
Всього коментарів 2
0  
Користувачів 48
Наші партнери
Оновлення new
  • Законодавство про цивільне судочинство
  • Цивільне судочинство здійснюється відповідно до: Конституції України, якою встановлені основи організації і діяльності суду, правовий статус громадян
  • Відшкодування судових витрат сторони, на користь якої ухвалене судове рішення
  • Судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов’язаних з розглядом справи. Судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру
  • Розумність строків розгляду справи судом, неприпустимість зловживання процесуальними правами
  • Суд має встановлювати розумні строки для вчинення процесуальних дій. Строк є розумним, якщо він передбачає час, достатній, з урахуванням обставин
  • Право на перегляд справи та оскарження судового рішення, обов’язковість судових рішень
  • Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов’язки, мають
  • Змагальність сторін, диспозитивність цивільного судочинства
  • Цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та
Інформація
Голосування
Якою мовою Ви розмовляєте ?