Особливості елементів форми української держави


5. Особливості елементів форми української держави


На сучасному етапі розвитку України питання про форму держави набуває особливого значення. Адже воно стосується найважливіших аспектів організації і діяльності молодої суверенної держави. Тому вірне розуміння відповідних теоретичних положень, які виходять з аналізу світового досвіду державно-правового будівництва, застосування їх адекватно до конкретних умов і національних традицій може суттєво сприяти створенню життєздатної форми Української держави, яка забезпечить прогресивний розвиток і розквіт усього суспільства.

В Україні форма правління характеризується як змішана республіка. Це підтверджується слідуючим:

  • Президент України обирається всенародно на основі загального, вільного, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п'ять років. Він є главою держави і виступає від її імені;
  • Єдиним законодавчим органом в Україні визнається її парламент, представлений Верховною Радою України. Конституційний склад ВРУ складається з 450 народних депутатів, які обираються строком на 4 роки;
  • При формування уряду компетенція ВРУ і Президента України поділяються і носять характер стримок і противаг, що робить важким узурпацію влади в одних руках;
  • Верховна Рада України має право усунути Президента України з поста в порядку особливої процедури (імпічменту) в разі вчинення ним державної зради або іншого злочину, а Президент України, в свою чергу, має право припинити повноваження Верховної Ради України в разі, коли протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися та право вето щодо прийнятих ВРУ законів з наступним поверненням їх на повторний розгляд.

За формою державного устрою Україна являється унітарною державою, що закріплено у ст.2 Конституції України. АРК є невід'ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.

По формі державного режиму Україна є демократичною державою, в якій єдиним джерелом влади є народ України. Право визначати і змінювати форму державного режиму в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане ні державою, ні органами чи посадовими особами. Народ може приймати участь в управління державними справами шляхом безпосередньої (вибори, референдум) та представницької (діяльність Президента України, народних депутатів) демократії.


Статистика
0  
Всього матеріалів 4362
0  
Всього коментарів 15
0  
Користувачів 90
Наші партнери
Оновлення new
  • Особи, які можуть та не можуть бути представниками в суді
  • Особи, які можуть бути представниками: адвокат; законний представник. Відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»,
  • Міністерство освіти і науки України змінило правило вступу до вищих навчальних закладів
  • По-перше, у 2019 році МОН збільшить пільги для учасників бойових дій. По-друге, МОН затвердило нові норми вступу на бакалаврат та
  • Законні представники у цивільному процесі
  • Законне (необхідне, обов'язкове) процесуальне представництво виникає на підставі закону, адміністративного чи судового акта за наявності таких
  • Види представництва у цивільному процесі
  • ЦПК України прямо класифікацію процесуального представництва не проводить, проте аналіз окремих його статей, що визначають правові засади участі
  • Умови, які необхідні для здійснення функцій представника у цивільному процесі
  • Для того, щоб відбулося процесуальне представництво, повинно бути дотримано низку умов: такі особи мають бути правоздатні та дієздатні, тобто, не
Інформація
Голосування
Чи доводилося Вам стикатися з випадками корупцiї у ВНЗ?