Бібліотека Studies працює за підтримки агентства Magistr.ua

Адресні групи


Адресні групи

По відношенню до того чи іншого кандидата весь електорат округу можна представити у вигляді п’яти основних груп:

  1. активно підтримують
  2. пасивно підтримують – утримуються від активних самостійних дій на його підтримку.
  3. займають нейтральну позицію, не мають чітко вираженої політичної позиції.
  4. налаштовані недовірливо. Зазвичай симпатизують іншим політичним партіям та лідерам.
  5. налаштовані рішуче проти. До них відносяться члени інших політичних партій та їх активні прихильники.

Організатори виборчої кампанії повинні прагнути до того, щоб утримати в полі свого впливу дві перші групи, залучити до них третю і по можливості нейтралізувати дії тих, хто належить до четвертої і п’ятої груп.

У цій боротьбі кандидат і його команда повинні віддавати собі звіт в тому, що перед ними – не однорідна маса, а безліч індивідів, що розрізняються своїми інтересами, життєвими планами і т.п. У виборчих технологіях це завдання вирішується шляхом сегментування електорату, тобто розбивки його на групи (сегменти), об’єктивна приналежність до яких обумовлює появу у людей ряду загальних ознак.

Соціальні групи, що виділяються в ході виборчої кампанії для вузько спрямованого впливу, називаються адресними групами. Необхідність сегментації електорату і виділення адресних груп обумовлена не тільки соціальною диференціацією населення. Вибираючи адресні групи, організатори кампанії переходять від тактики “недиференційованого політичного маркетингу”, коли до всіх приміряються одні й ті ж методи впливу, до тактики “снайперської стрілянини”. Ця тактика дозволяє не витрачати значні кошти на масове виробництво однотипної рекламної продукції, яка навряд чи буде затребувана, а застосовувати прийоми, які можуть знайти відгук лише у представників специфічної групи.

Найбільш поширеними критеріями сегментування електорату є наступні

  • демографічні (молоді і літні, чоловіки і жінки)
  • соціопрофессіональні (шахтарі, вчителі, студенти і т.д.)
  • територіально-поселенські (міські, сільські жителі, мешканці великих чи малих міст)
  • етнічні (особливо важливі в багатонаціональних округах)
  • майнове розшарування (багаті, бідні, середній клас) та ін.

Головна причина звернення до цих підстав сегментування полягає в тому, що відомості про чисельний склад кожної такої групи можна отримати відносно легко, достатньо лише вивчити зібрані раніше статистичні дані потрібного округу.

Сегментування електорату – це спосіб дійти до якомога більшої кількості людей, запропонувати їм рішення саме тих проблем, які їх хвилюють, адаптувати політичну рекламну продукцію до особливостей сприйняття цих людей, до їх розуміння подій, що відбуваються.


Magistr.ua
Дізнайся вартість написання своєї роботи
Кількість сторінок:
-
+
Термін виконання:
-
днів
+