Колектив як фактор соціалізації особистості
Колектив як фактор соціалізації особистості
По істині могутнім стимулом для розвитку
дітей, підлітків і юнацтва, розквіту їхніх здібностей, розширення діапазону інтересів,
гуманізації думок, почуттів і вчинків, творчої активності є колектив.
Колектив — це соціально значима група
людей, які об’єднані спільною метою, узгоджено діють у напрямі досягнення означеної
мети і мають органи самоврядування.
Соціалізація особистості в колективі
– одне із провідних понять соціальної педагогіки, яке відображає досить складне
соціальне явище. Незважаючи на існування різних визначень цього поняття, загальним
для усіх підходів є розгляд її як результату й механізму набуття особистістю соціального
досвіду в процесі життєдіяльності.
Соціалізацію не можна ототожнювати
з розвитком особистості, що відбувається поза колективом, а також не можна зводити
й до виховання у вузькому педагогічному значенні оскільки вона заснована на двосторонній
активності суб’єктів.
Без колективу неможливий процес соціалізації
особистості. Колектив формує колективність як системну якість його учасників, яка
проявляється у здатності до взаємоприйнятні, взаєморозуміння та взаємодії у процесі
життєорганізації кожного.