Визначення смислових одиниць аналізу текстових масивів при контент-аналізі
Визначення смислових одиниць аналізу текстових масивів при контент-аналізі
Одиниця аналізу, – це окремий елемент того повідомлення (або повідомлень), яке необхідно вивчити. Найпростішим і найменшим з можливих елементів повідомлення є слово, або «лексичний символ». Одиницею більш високого рівня виступає тема, що представляє окреме висловлювання про конкретний предмет.
Існують чіткі методичні вимоги до можливої одиниці аналізу: вона повинна бути досить великою, щоб виражати певне смислове значення; досить малою, щоб не висловлювати багато значень; вільно ідентифікуватися. Крім того, число первинних одиниць аналітичного спостереження (елементів) має бути достатньо велике, щоб служити основою для статистичної вибірки.
За одиницю аналізу може бути прийнято:
- слово,
- пропозиція,
- тема,
- ідея,
- автор,
- персонаж,
- соціальна ситуація,
- частина тексту, об’єднана чимось, що відповідає змістом категорії аналізу.
Складні види контент-аналізу оперують кількома одиницями аналізу.