Поняття політичної реклами, її значення для формування політичного ринку
Поняття політичної реклами, її значення для формування політичного ринку
Політична реклама – це оплачувані суб’єктом політико-технологічного управління повідомлення і матеріали, що інформують населення або спонукають його здійснювати пропоновані дії.
До політичної реклами відносяться інформаційні засоби впливу на громадян з метою формування у них позитивного ставлення до рекламної продукції. Політична реклама характеризується обов’язковою оплатою ефіру або площі у пресових виданнях для її розміщення, відповідною структурою повідомлення (текстового, або аудіовізуального), професійною режисурою.
Політична реклама різниться від комерційної тільки одним – товаром, що рекламується, є політичні партії (об’єднання), органи державної влади, політичні лідери, державні і громадські організації. Мета політичної реклами полягає в тому, щоб в емоційній і лаконічній формі донести до людини суть політичної платформи партії, образ кандидата чи іншого політичного об’єкту і тим самим не тільки сформувати позитивне ставлення до них з боку як можна більш широкого кола громадян, а й спонукати їх до реальних дій, спрямованих на їх підтримку.
Перед політичною рекламою стоїть завдання якнайкраще прорекламувати політика на публіці, щоб він зміг дістати максимум голосів виборців, і отримати бажаний результат. Політична реклама – це справа дуже важлива на політичній арені, і нею займаються професійні іміджмейкери.
Залежно від каналів комунікації є такі форми політичної реклами:
1) публічні заходи;
2) використання друкованих матеріалів на зразок плакатів, листівок, газет;
3) використання друкованих ЗМІ;
4) використання електронних ЗМІ.
Політична реклама повинна інформувати, переконувати і спонукати до дії (голосування) стосовно рекламованого об’єкта (кандидата, партії, блоку). Але для початку вона повинна «привернути до себе увагу».