Види дисциплінарних стягнень, що можуть застосовуватись до прокурорів
Види
дисциплінарних стягнень, що можуть застосовуватись до прокурорів
Відповідно до ст. 49 ЗУ «Про прокуратуру» виділяють такі види дисциплінарних стягнень:
- догана;
- заборона на строк
до одного року на переведення до органу прокуратури вищого рівня чи на призначення
на вищу посаду в органі прокуратури, в якому прокурор обіймає посаду (крім Генерального
прокурора України); - звільнення з
посади в органах прокуратури.
Прокурор протягом
року з дня накладення дисциплінарного стягнення буде вважатись таким який притягувався
до дисциплінарної відповідальності, крім випадків, що передбачені в частині третій
ст. 49 ЗУ «Про прокуратуру».
У тому випадку,
якщо прокурор сумлінно й професійно здійснював свої службові обов’язки та не допускав
порушення законодавства до закінчення річного строку, може бути визнаний таким,
який не притягувався до дисциплінарної відповідальності, за рішенням Кваліфікаційно-дисциплінарної
комісії прокурорів на підставі клопотання керівника відповідного органу прокуратури,
однак не раніш як:
1) через шість
місяців із дня накладення дисциплінарного стягнення;
2) після закінчення
половини строку, визначеного Кваліфікаційно-дисциплінарною комісією прокурорів,
– у разі накладення дисциплінарного стягнення.
Кваліфікаційно-дисциплінарна
комісія прокурорів, за результатами дисциплінарного провадження, може прийняти рішення
про неможливість подальшого перебування особи на посаді прокурора (крім Генерального
прокурора України) у тому разі:
1) якщо дисциплінарний
проступок, вчинений прокурором, має характер грубого порушення;
2) якщо прокурор
вчинив дисциплінарний проступок, перебуваючи у статусі прокурора, який притягувався
до дисциплінарної відповідальності.
У разі якщо Кваліфікаційно-дисциплінарна
комісія прокурорів за результатами дисциплінарного провадження щодо прокурора встановила
обставини, які свідчать про порушення прокурором вимог щодо несумісності, (не може
належати до політичної партії, брати участь у політичних акціях, мітингах, страйках;
обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, визначені Законом
України “Про засади запобігання і протидії корупції”; перебування на посаді
прокурора несумісне з обійманням посади в будь-якому органі державної влади, іншому
державному органі, органі місцевого самоврядування та з представницьким мандатом
на державних виборних посадах) вона ініціює перед Вищою радою юстиції розгляд відповідного
питання.
У разі якщо Кваліфікаційно-дисциплінарна
комісія прокурорів за результатами дисциплінарного провадження стосовно прокурора,
який обіймає адміністративну посаду, встановила неналежне виконання ним посадових
обов’язків, установлених для відповідної адміністративної посади, Комісія у випадках,
коли призначення на таку посаду відповідно до цього Закону здійснюється за рекомендацією
Ради прокурорів України, ініціює перед Радою прокурорів України розгляд питання
про внесення рекомендації щодо звільнення прокурора з адміністративної посади.