Основні підходи до дослідження масової комунікації
Основні підходи до дослідження масової комунікації
Масова комунікація – це процес поширення інформації і впливу в суспільстві за допомогою спеціальних коштів, друку, телебачення, радіо, кіно і т. д., в результаті чого повідомлення надходить відразу до великих груп людей.
– Концепція тотального впливу
Згідно з нею громадська думка формується здебільшого під тотальним впливом масової інформації. Така інформація багато в чому визначає соціальні цінності і стереотипи.
Такий підхід до вивчення масової комунікації співвідноситься з розумінням соціального світу як «масового суспільства».
– Концепція обмежених ефектів
Передбачає врівноважений підхід до вивчення масової комунікації, а ЗМІ вважає відокремленими і незалежними від владних структур соціальними інститутами, які є поширювачами інформації, майже вільними від зовнішнього тиску. Їх завдання інформування суспільства.
– Концепція глобалістської орієнтації
Їх прихильники вбачають визначну роль новітніх засобів масової інформації у творенні нової культури, нових засад спілкування і взаємодії людей.