Ознаки міжнародного лобізму
Ознаки міжнародного лобізму
Лобіювання
– специфічний вид паблік рилейшнз, пов’язаний з комунікаціями різних соціальних
груп і організацій з представниками влади для захисту своїх інтересів під час прийняття
тих чи інших рішень органами державної влади і управління В умовах глобалізації
та формування глобального управління воно все більш стає міжнародним
У структурі міжнародного
лобізму як специфічної форми комунікацій з громадськістю можна виокремити
кілька основних елементів, які забезпечують його здійснення. Клієнтами, що ініціюють
комунікацію та представляють інтереси, які лобіюються, можуть бути суб’єкти різного
рівня: національні фірми та установи, транснаціональні корпорації, національні держави,
міжнародні організації та неурядові інституції національного чи міжнародного характеру
– тобто практично всі міжнародні актори та учасники глобального управління.
Об’єктами міжнародного лобіювання є
організації та установи, що ухвалюють рішення, які зачіпають інтереси світової спільноти
або її окремих сегментів
Відповідно
до об’єктів лобіювання, можна говорити про три рівні міжнародного лобізму –
національний, регіональний і глобальний. Перший пов’язаний із просуванням інтересів
інших держав представниками певної країни (внутрішній лобізм), а також тиском транснаціональних
корпорацій або окремих держав на уряди інших країн з метою прийняття рішень, що
відповідають їхнім інтересам (зовнішній лобізм). Останні – із впливом на рішення
регіональних і міжнародних організацій.
Основними завданнями
лобістської діяльності в міжнародному середовищі є:
- налагодження комунікацій з національними державними структурами
та міжнародними інституціями, їх інформування з питань, пов’язаних з предметом лобіювання; - моніторинг роботи у сферах, що стосуються інтересів країни
чи організації; - забезпечення представництва інтересів держави чи організації
іншої країни на різних рівнях державної влади або глобального управління.