Поняття технологій та методів лобіювання
Поняття технологій та методів
лобіювання
Технологія лобіювання складається з системи послідовних дій, котрі забезпечують реалізацію її цілей
та завдань. Вона містить у собі методи, прийоми та засоби досягнення ефективного
впливу на органи прийняття рішень, а також способи отримання суб’єктом лобіювання
глобальних, перспективних вигод (тактика і стратегія лобіювання).
Виділяють декілька загальних завдань,
які доводиться виконувати всім лобістам і які визначають технологію лобістської
діяльності:
- пошук фактів та аргументів щодо конкретних інтересів;
- інтерпретація дій та фактів для клієнта та об’єкта лобістської
діяльності; - захист позиції клієнта різними методами;
- формування паблісіті.
Методи лобіювання, які застосовують різні установи
та організації, обумовлені не лише особливостями країн, де вони мають місце, та
їх політичних систем, а й специфікою власної діяльності та завданнями, що ставляться
перед лобістами.
одним
з найпоширеніших методів лобіювання є участь лобістів у роботі різних структур парламентів,
органів державного управління при обговоренні питань лобіювання. Це достатньо ефективний
засіб лобіювання, застосування такого методу обумовлено взаємною зацікавленістю
суб’єктів комунікаційного процесу: з одного боку, група тиску прагне до представництва
своїх інтересів у парламенті, а з іншого – член парламенту бажає отримати цікаву
та нерідко унікальну інформацію, яка при вдалому її використанні може сприяти не
лише піднесенню її престижу в палаті, але і просуванню по службовій драбині
Організація
зустрічей представників державних структур з громадськістю – різновид особистих
контактів, який особливо вдало може застосовуватися на місцевому рівні. Запрошення
представників влади на презентацію, день відкритих дверей, виставку створює сприятливі
умови для інформування представників місцевої влади і донесення до них позитивної
інформації про фірму та її інтереси. В окремих випадках можливе застосування цього
методу і при лобіюванні центральних органів державної влади.