Предмет лобістської діяльності
Предмет лобістської діяльності
Предметом
лобізму є певна мета, якої намагаються досягти суб’єкти лобізму здійснюючи вплив
на об’єкти лобізму. Зустрічаються різні класифікації предмета лобізму. Згідно з
однією з них є три основні предмети, які лобіюються в органах влади: ресурс (коли здійснюються дії для того, щоб отримати в свою користь певний ресурс), проблема (коли здійснюються дії з вирішення проблемної ситуації), позиція (робляться певні дії
для того, щоб одержати деякий статус, зайняти монопольну позицію і т.п.).
Предмет лобізму – спектр цілей, які ставлять
суб’єкти лобізму, при чиненні тиску на орган державної влади.
Предмет
лобізму – це та мета, заради якої здійснюється лобістський тиск, проводиться лобістська
кампанія.
Предмет
лобізму безпосередньо пов’язаний з тим органом державної влади (об’єктом лобізму),
на який спрямована лобістський тиск. Перелічимо основні предмети лобіювання в залежності
від гілки державної влади.
• Президент
і його адміністрація: гіпертрофована роль президента і його адміністрації
дозволяє вирішувати через даний орган державної влади практично будь-які питання,
пов’язані з лобістським процесом в країні.
• Виконавча
гілка влади: отримання бюджетних коштів, державні замовлення, отримання
різних фінансових преференцій (пільг в оподаткуванні, в акцизних, митних та інших
платежах), вплив на бюджетну і тарифну політику держави, отримання квот, ліцензій,
можливість придбання акцій підприємств, що приватизуються та іншої власності та
багато іншого.
• Законодавча
гілка влади: лобіювання з метою прийняття та / або зміни законодавства,
лобіювання з метою більш повної участі афілійованих з лобістом структур (виборчий
округ, галузь, конкретний об’єкт) в федеральному або інших бюджетах, лобіювання
з метою використання формальних або неформальних політичних ресурсів законодавчої
гілки влади.
• Судова
гілка влади: лобіювання з метою винесення вигідного для лобіста вироку і
рішення.
• Інші органи державної влади (Центральний
банк, Рахункова палата, Генеральна прокуратура, Центральна виборча комісія). У кожному
з виділених інститутів влади лобісти мають свій унікальний, яскраво виражений інтерес.
Розберемо предмет лобізму в даній категорії докладніше.
Центральний
банк: отримання ліцензій, протидія відкликання ліцензії, включення в систему страхування
внесків, проведення контрольованих перевірок, своєчасне отримання пільгових кредитів
та ін.
Рахункова палата: проведення контрольованих
перевірок.
Генеральна прокуратура: порушення / припинення кримінальних
справ.
Центральна виборча
комісія: супровід виборчої кампанії кандидата на виборах.