Створення ЄЕС і Євроатому


Створення ЄЕС і Євроатому. Римські договори та їх значення


Наступним етапом у розвитку європейської економічної інтеграції стало підписанняДоговору про заснування Європейського економічного співтовариства (ДЄЕС) та Договору про заснування Європейського співтовариства з атомної енергії, у Римі 25 березня 1957 р. Ці договори вступили в силу з 1 січня 1958 р. після проходження процедури ратифікації у парламентах держав-членів ЄСВС. Завдяки місцю підписання, вони отримали назву – Римські договори.

Найбільш значним з точки зору інтеграції ринків зазначених раніше європейських держав, був ДЄЕС. Метою підписання цього договору було створення спільного ринку (ст.2). Для її досягнення було передбачено низку заходів (ст.3): усунення митних тарифів, кількісних обмежень або заходів, що мають еквівалентний ефект, встановлення загального митного тарифу і загальної торговельної політики щодо третіх країн, усунення перешкод до вільного руху факторів виробництва, затвердження загальної сільськогосподарської і загальної транспортної політики, координація економічної політики держав-членів.

Спільний ринок припускає створення митного союзу, в якому крім вільного руху товарів, відбувається вільний рух економічних факторів: робітників, послуг і капіталів, і в рамках якого діють загальні правила конкуренції. В рамках функціонування спільного ринку, відбувається також координація економічної та соціальної політики між учасниками економічного об'єднання.

Другий Римський договір заснував Європейське співтовариство з атомної енергії, яке мало «створити умови для потужної атомної індустрії» (ст.1) з метою збільшення європейського енергетичного потенціалу. Договір передбачав створення спільного ринку ядерних матеріалів і обладнання, розробку спільного ядерного законодавства, створення спільної системи постачання, системи мирного використання ядерної енергії, розробки спільних стандартів безпеки щодо здоров’я та захисту населення від іонізуючого випромінювання (ст. 2). Фундаментом технологічного прогресу в атомній промисловості Європи мали стати наукові дослідження, здійснювані в спільному дослідницькому центрі.

На відміну від інституційної структури, яка мала місце в ЄСВС, інституційна структура ЄЕС та Євратому мала інший характер. У ній зокрема, ведучу роль почала відігравати Рада міністрів, яка отримала законодавчі повноваження. В свою чергу, Комісія виконувала наглядові повноваження. Також, вона повинна була подавати законодавчі ініціативи на розгляд Ради ЄС.

Слід зазначити, що одразу ж після підписання Римських договорів була підготовлена й того ж дня підписана Конвенція про деякі майбутні інститути спільні для Співтовариств, згідно якою було засновано Суд, єдиний для всіх трьох Співтовариств та Асамблею.


Статистика
5  
Всього матеріалів 4308
0  
Всього коментарів 2
0  
Користувачів 48
Наші партнери
Оновлення new
  • Гласність і відкритість судового процесу та його повне фіксування технічними засобами
  • Розгляд справ у судах проводиться усно і відкрито, крім випадків, передбачених ЦПК України. Будь-яка особа має право бути присутньою у відкритому
  • Повага до честі і гідності, рівності перед законом і судом, пропорційність у цивільному судочинстві
  • Суд зобов’язаний поважати честь і гідність усіх учасників судового процесу і здійснювати правосуддя на засадах їх рівності перед законом і судом
  • Принцип верховенства права у цивільному судочинстві
  • Суд при розгляді справи керується принципом верховенства права . Верховенство права - це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає
  • Відкритість інформації щодо судової справи
  • Ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або
  • Засади (принципи) цивільного процесуального права, закріплені у Конституції України
  • Відповідно до ч. 1 ст. 124 Конституції України, правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Стаття 6 Основного Закону України передбачає поділ на
Інформація
Голосування
Звідки Ви дізнались про сайт ?