Реклама від Google

Реклама від Google


Категорія: Партійні системи і політичні партії (Семінари)

Політична агітація: форми та способи


Політична агітація - це система заходів, які мають за мету сформувати певну політичну позицію і певну політичну поведінку, яка і виражається потім у підтримці чи непідтримці суб'єктів політичного чи виборчого процесів.


Законом України «Про вибори народних депутатів України»

Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.

Передвиборна агітація може проводитися у таких формах:

1) проведення зборів громадян, інших зустрічей з виборцями;

2) проведення мітингів, походів, демонстрацій, пікетів;

3) проведення публічних дебатів, дискусій, "круглих столів", прес-конференцій стосовно положень передвиборних програм та політичної діяльності партій - суб'єктів виборчого процесу чи політичної діяльності кандидатів у депутати;

4) оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації політичної реклами, виступів, інтерв'ю, нарисів, відеофільмів, аудіо- та відеокліпів, інших публікацій та повідомлень;

5) розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації;

6) проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів та телепередач чи інших публічних заходів за підтримки партії - суб'єкта виборчого процесу чи кандидата у депутати, а також оприлюднення інформації про таку підтримку;

Політична реклами є однією з форм політичної агітації, тоді як політична агітація не може обійтися без політичної реклами. Вони взаємопов'язані. Іншими словами, політична реклама - це основа політичної агітації, її база.

Під політичною рекламою розуміють будь-яку за обсягом інформацію про суб'єктів політичного або виборчого процесів, яка розповсюджується у будь-якій формі, у будь-який спосіб, не заборонена законом, з метою привернути до цих суб'єктів увагу і створити позитивне ставлення до них.

Політична реклама ? це заходи та способи формування думки виборців шляхом подання загалом об’єктивної інформації, що переконує у перевагах даного кандидата чи політичної організації над іншими. Вона складається з об’єктивної і переконливої інформації про певну політичну особу чи організацію та емоційно впливового повідомлення.

Наразі політична реклама є не лише невід'ємною складовою політичного процесу, а й усього нашого життя. Щодня з екрані телевізорів, радіоприймачів та шпальт газет ми бачимо, чуємо, читаємо найрізноманітніші зразки політичної реклами, яка має яскраво виражений агітаційний чи прихований характери.

Щодня сотні іміджмейкерів працюють над тим, щоб створити привабливі образи політиків та їхніх партій, щоб впливати на думку громадськості. Особливо це стосується передвиборчих кампаній.

Щодня нам пропонують благополуччя, добробут, поліпшення в освітній та медичній галузях тощо. Нам обіцяють змінити Україну на краще, підняти економіку, переглянути питання депутатської недоторканності і т. ін.

Передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на забезпечення ведення передвиборної агітації, коштів виборчих фондів партій, кандидатів у депутати в одномандатних округах. Кандидати у депутати, зареєстровані у загальнодержавному окрузі, можуть здійснювати передвиборну агітацію за кошти виборчого фонду партії. Використання власних коштів кандидатів у депутати чи коштів з інших джерел для проведення передвиборної агітації, у тому числі з ініціативи виборців, забороняється.


Відповідно до статті 70 Закону України "Про вибори народних депутатів України”, партія, кандидати у депутати мають право розпочати свою передвиборну агітацію з дня, наступного за днем прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати. Передвиборча агітація закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування.

Передвиборча агітація напередодні дня голосування забороняється. У цей же час забороняються проведення масових акцій (зборів, мітингів, походів, демонстацій, пікетів) від імені партії, кандидатів у депутати, розповсюдження агітаційних матеріалів, а також публічні оголошення про підтримку партією чи окремими кандидадати у депутати проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів та телепередач чи інших публічних заходів.

Передвиборча агітація з використання засобів масової, у тому числі політична реклама, повинні здійснюватись у формах та з дотриманням принципу рівних умов.

Категорія: Партійні системи і політичні партії (Семінари)
Якщо Ви помітили помилку в тексті позначте слово та натисніть Ctrl + Enter