Виборча кампанія, це завжди проблема вибору і в першу чергу проблема вибору стратегії і тактики її проведення. Достовірна і оперативна інформація багато в чому визначає цей вибір.
На кожному етапі виборчої кампанії інформаційно-аналітичне забезпечення виконує своє коло завдань. На попередньому етапі це - максимально повна і точна оцінка ситуації у виборчому окрузі (країні, регіоні), з тим щоб на її основі прийняти рішення про участь у виборчій кампанії, визначити цілі і виробити стратегію ведення виборчої боротьби. На етапі бачення виборчої кампанії - відбувається відстеження, реалізація стратегії, ефективність тих чи інших акцій, внесення необхідних коректив у стратегічні установки.
Після завершення виборів дається оцінка позитивних і негативних сторін у ході кампанії, виявляються причини їх виникнення та джерела; витягуються уроки, осмислюються результати і робляться висновки на майбутнє.
Термін "маніпуляція", чи "маніпулювання" походить від латинського слова «manipulare». Його первинний зміст має вельми позитивне значення "управляти", "управляти зі знанням справи", "надавати допомогу" тощо.
Маніпуляція - це вид психологічного впливу, яке веде до прихованого порушення в іншої людини намірів, які не збігаються з її існуючими бажаннями.
В сучасній літературі частіше вживається термін маніпулювання, що визначається як майстерність управляти поведінкою за допомогою цілеспрямованого впливу на суспільну психологію, свідомість та інстинкти людини.