Результати впливу масової комунікації на індивідуальну та групову свідомість
Результати впливу масової комунікації на індивідуальну та групову свідомість
Масова комунікація – це феномен,який буквально пронизує всі сторони сучасного суспільства і впливає на масову і групову свідомість найрізноманітнішими способами.
Масова комунікація та соціальні стереотипи. Масова комунікація виявляє значний вплив на формування соціальних стереотипів, тобто на схематичні і спрощені уявлення про соціальні об’єкти, які широко поширені в суспільстві. Стереотипи можуть стосуватися інших національностей, класів, груп і т.п. Сприйняття чужої групи через стереотипи має дві сторони: позитивну (стереотип дає відносно швидке знання, дозволяє віднести групу до більш широкого класу явищ) і негативну (наповнення стереотипу негативними характеристиками призводить до формування міжгрупової ворожості).
Масова комунікація та політичні процеси. Вплив масової комунікації на політичні процеси також багатосторонній: це і її внесок у політичну соціалізацію, і її місце в передвиборній боротьбі, і роль в оцінці діяльності політичних лідерів і структур. ЗМІ роблять претендентів відомими, формують їхній певний образ в очах населення, впливаючи на підсумки голосування. Вплив ЗМІ на виборців здійснюється не тільки в період проведення передвиборної кампанії, а й задовго до її офіційного початку за допомогою формування у населення певної схеми політичної реальності.
Масова комунікація є важливим джерелом політичної соціалізації (процесу засвоєння знань, установок, цінностей і форм участі у сфері політики). Найбільш значущими в даному відношенні є програми новин. Саме за допомогою ЗМІ глядачі та слухачі, особливо молоді, отримують найбільшу кількість інформації, що стосується політики.