Визначення легальних форм лобіювання
Визначення легальних форм лобіювання
У зв’язку
з тим, що лобізм має цілий спектр можливих наслідків, він, безумовно,
потребує впорядкування, юридичного оформлення. Суспільство і держава повинні спільно
брати участь в налагодженні механізмів трансформації негативних моментів лобіювання
в позитивних, а також у використанні ефективних інструментів мінімізації шкідливих
результатів від лобізму і в нарощуванні позитивних, в затвердженні цивілізованих
його початків.
Ймовірно,
краще створювати легальні форми для лобіювання, щоб їх можна було хоч якось контролювати,
разом з тим треба усвідомлювати той, що абсолютного контролю над даним явищем встановити
неможливо. Воно багатолике, багатогранно, утілюється частенько в унікальних формах.
У різних країнах, з причини своєрідності демократичного будівництва, інститутів
і норм, що існують там, намагаються знайти свої шляхи вирішення проблеми впорядкування
лобістської діяльності
Легальні шляхи включають два напрямки. Перше, коли
лідери комерційних структур самі йдуть у політику – шлях не завжди виправданий,
але досить популярний завдяки численним прикладам. Досить ефективний і вже виправданий
шлях-це вплив на політичні рішення з використанням форм “цивілізованого”
лобі. Це досить тривала і копітка робота з владними та законодавчими структурами.
Цей шлях може бути в кінцевому рахунку виправданий при вирішенні таких основних
питань, як надання впливу на формування законодавства. Сама робота полягає у донесенні
до депутатського корпусу інтересів відповідних груп і фірм за рахунок організації
відвідування “нових” об’єктів, зустрічей, презентацій, семінарів, конференцій.
Багатогранна робота з підготовки кампаній в пресі, а також участі в розробленні
проектів відповідних законів, указів і розпоряджень.