Прийняття рішень у сфері державного управління


Прийняття рішень у сфері державного управління


Держава, її інститути і створена система управління відіграють важливу роль у формуванні процесів розробки і прийняття управлінських рішень на всіх рівнях державного управління.

Управлінські рішення є основою процесу управління.

Управлінське рішення — результат вибору суб'єктом управління способу дій, спрямованих на вирішення поставленого завдання в існуючій чи спроектованій ситуації.

Основні етапи прийняття державних рішень:

1. Визначення пріоритетних проблем і формування 'порядку денного'. На цьому початковому етапі збирається, відбирається та аналізується попередня інформація, необхідна для прийняття політичного рішення. Вивчаються інтереси, запити і вимоги окремих індивідів, соціальних груп та громадських об'єднань, відбираються пріоритетні проблеми, які потребують свого рішення і створюється суспільно-політична 'повістка дня' для очікуваних від уряду чи інших державних органів дій.

2. Розробка і розгляд альтернативних варіантів політичного рішення суспільних проблем. Вироблення інваріантів рішення пов'язана як з об'єктивною потребою в оптимізації вибору найкращого рішення з кількох альтернатив.

3. Остаточний вибір, формулювання і легітимізація державного рішення. Це, по суті справи, і є основний етап у процесі прийняття рішення, технологічно здійснюваний суб'єктами державного управління в демократичних країнах за допомогою голосування або консенсусу. Тут рішення набуває загальнообов'язкову форму для всіх громадян, що потрапляють в сферу його компетенції.

4. Реалізація та проведення в політичну практику прийнятих державних рішень. Управлінське рішення практично впроваджується і втілюється в життя на даному етапі. Державна адміністрація залежно від політичного режиму даної країни використовує комбінацію способів (примус і переконання) і окремих соціотехнічних засобів (маніпулювання, маневрування і так далі) для здійснення прийнятих стратегічних рішень.

5. Контроль за ходом здійснення рішення і 'зворотній зв'язок' з його результатами. Відсутність контролю і 'зворотного зв'язку' призводить до того, що державне рішення або спотворюється, або просто перестає виконуватися. Контролю підлягає як виконання законодавчих рішень, що визначають різні норми і процедури підтримки інституційного порядку в суспільстві (боротьба з корупцією, іншими формами злочинності), так і рішення органів виконавчої влади, зайнятих оперативним розподілом фінансових та інших матеріальних ресурсів згідно загальних пропорціях, закладеним у державному бюджеті.


Статистика
0  
Всього матеріалів 4285
0  
Всього коментарів 2
0  
Користувачів 20
Наші партнери
Оновлення new
  • Поняття злочину
  • Злочин, як і будь-яке інше правопорушення, є вчинком людини. Поняття злочину в кримінальному законі є універсальною і фундаментальною категорією :
  • Принципи чинності закону України про кримінальну відповідальність
  • Притягнення до кримінально-правової відповідальності певними державними органами в Україні здійснюється на основі кількох принципів, зокрема: 
  • 24 травня відбудеться ЗНО з української мови та літератури
  • Як повідоляє Український центр оцінювання якості освіти: «допуск абітурієнтів до пункту тестування триватиме з 10:15 до 10:50, початок зовнішнього
  • Умови застосування видачі або передачі злочинця
  • Підставою видачі  є вчинення особою суспільно-небезпечного діяння, яке відповідно до законодавства України та законодавства запитуючої держави є
  • Універсальний принцип закону України про кримінальну відповідальність
  • Космополітичний (універсальний ) принцип передбачають поширення чинності кримінального законодавства України на суспільно небезпечні діяння, вчинені
Інформація
Голосування
Чи отримуєте Ви стипендію?