Поиск по сайту

Моделі правового регулювання лобізму


Моделі правового регулювання лобізму


Сьогодні виділяють дві моделі правового регулювання лобізму: англосаксонська та континентальна.

Англосаксонська модель (США, Канада) передбачає обов'язкову державну реєстрацію лобістських організацій і визначення допустимих рамок діяльності так званих "груп інтересів”.

Континентальна модель (Німеччина, Італія) передбачає, що "групи інтересів” можуть впливати на державні органи влади за допомогою офіційної участі в роботі спеціально створених при даних органах влади дорадчих структур.

Правове регулювання лобізму здійсню ється не тільки за допомогою власне закону про лобізм ,але й через безліч законодавчих актів, які так чи інакше зачіпають лобістську діяльність (як-то: закон про держслужбу; закони, що регламентують роботу органів державної влади; тощо.

У Німеччині діє Положення "Про реєстрацію союзів і їх представників при Бундестазі”, яке регулює відносини лобістів і депутатів. Наявні й інші відомчі акти, що стосуються прямо чи побіжно до лобістської проблематики.

Основним же актом, що регулює лобістську діяльність у Німеччині, все ж вважається Положення "Про реєстрацію союзів і їх представників при Бундестазі”. ”

Особливу увагу в ньому приділено положенню про те, що реєстрація лобістів не повинна перешкоджати вільному і відкритому доступу до парламенту й уряду. Закон передбачає дві категорії лобістів: професійні й інші.

Особливістю канадського закону про реєстрацію лобістів є детальна регламентація санкцій за порушення закону.

Найбільш цікавим є досвід державного регулювання лобістської діяльності в США, де цей інститут до певної міри є частиною демократичного процесу, а механізм правового регулювання є найбільш опрацьованим.

На думку самих американців, офіційні списки лобістів у Конгресі США були лише частиною професійного лобі, оскільки багато лобістів ухилялися від реєстрації та, відповідно, сплати податків і внесків..

Така постановка питання дає підстави вважати правове регулювання лобізму, зокрема і в Україні, доцільним - усе це слід враховувати при прийнятті відповідного законодавства про лобізм та ідентифікації його ролі в законодавчому процесі, а також органах виконавчої і законодавчої влади


Статистика
0  
Всього матеріалів 4382
0  
Всього коментарів 22
2  
Користувачів 734
Наши партнеры
Обновления new
  • Представление доказательств в гражданском процессе
  • Стороны и другие участники дела подают доказательства по делу непосредственно в суд. Истец  лица, которым законом предоставлено право обращаться в
  • Основания освобождения от доказывания в гражданском процессе
  • Обстоятельства, которые признаются участниками дела, не подлежат доказыванию, если суд не имеет обоснованного сомнения в достоверности этих
  • Обязанность доказывания и представления доказательств в гражданском процессе
  • Каждая сторона должна доказать те обстоятельства, на которые она ссылается как на основание своих требований или возражений, кроме случаев,
  • Достаточность доказательств в гражданском процессе
  • Достаточны доказательства, в своей совокупности позволяют сделать вывод о наличии или отсутствии обстоятельств дела, входящие в предмет доказывания.
  • Допустимость доказательств в гражданском процессе
  • В Конституции Украины содержатся определенные нормы, гарантирующие получение доказательств с соблюдением законодательства Украины. Так, статья 31
Информация