Реклама від Google

Реклама від Google


Категорія: Соціологія (Шпаргалки)


Опитування суспільної думки та соціальний прогноз


Опитування суспільної думки можуть відбуватися безпосе­редньо (у так званих польових умовах), за допомогою анкетуван­ня, інтерв’ю через засоби масової інформації (телефон, телеба­чення, радіо, преса, пошта), через комп’ютерні мережі і т. ін.

Техніка опитування полягає в тому, що респондентам пропо­нуються заздалегідь розроблені анкети, які складаються із за­критих і відкритих запитань.

Основну проблему, яку доводиться розв’язувати під час про­ведення опитувань суспільної думки, становить правильна побудова респондентського масиву — вибірки. Остання має відповідати структурі населення в цьому об’єкті дослідження (країні, області, місті, районі, селі). Як контрольні параметри вибірки беруть стать, вік, освіту, соціаль­но-професійний статус опитаних, їхні політичні уподобання (у разі потреби).

Соціологічне прогнозування набуває особливого значення в періоди криз і особливо в перехідні періоди розвитку суспільства.

Без прогнозування різних явищ і процесів, без передбачення перспектив їх розвитку неможливе науково-обґрунтоване управління, вироблення і прийняття ефективних управлінських рішень.

 
Прогнозування — процес вироблення прогнозів.
Результатом прогнозування є прогноз — імовірне судження про стан того чи іншого явища в майбутньому.
 

Прогнозування — це спеціальні наукові дослідження конкретних процесів, явищ, подій, у підсумку яких з одних, уже відомих зведень про минуле і сьогодення, одержують уявлення про можливі стани прогнозованого об'єкта, тобто одержують інші знання.


Категорія: Соціологія (Шпаргалки)
Якщо Ви помітили помилку в тексті позначте слово та натисніть Ctrl + Enter