Моделі правового регулювання лобізму


Моделі правового регулювання лобізму


Сьогодні виділяють дві моделі правового регулювання лобізму: англосаксонська та континентальна.

Англосаксонська модель (США, Канада) передбачає обов'язкову державну реєстрацію лобістських організацій і визначення допустимих рамок діяльності так званих "груп інтересів”.

Континентальна модель (Німеччина, Італія) передбачає, що "групи інтересів” можуть впливати на державні органи влади за допомогою офіційної участі в роботі спеціально створених при даних органах влади дорадчих структур.

Правове регулювання лобізму здійсню ється не тільки за допомогою власне закону про лобізм ,але й через безліч законодавчих актів, які так чи інакше зачіпають лобістську діяльність (як-то: закон про держслужбу; закони, що регламентують роботу органів державної влади; тощо.

У Німеччині діє Положення "Про реєстрацію союзів і їх представників при Бундестазі”, яке регулює відносини лобістів і депутатів. Наявні й інші відомчі акти, що стосуються прямо чи побіжно до лобістської проблематики.

Основним же актом, що регулює лобістську діяльність у Німеччині, все ж вважається Положення "Про реєстрацію союзів і їх представників при Бундестазі”. ”

Особливу увагу в ньому приділено положенню про те, що реєстрація лобістів не повинна перешкоджати вільному і відкритому доступу до парламенту й уряду. Закон передбачає дві категорії лобістів: професійні й інші.

Особливістю канадського закону про реєстрацію лобістів є детальна регламентація санкцій за порушення закону.

Найбільш цікавим є досвід державного регулювання лобістської діяльності в США, де цей інститут до певної міри є частиною демократичного процесу, а механізм правового регулювання є найбільш опрацьованим.

На думку самих американців, офіційні списки лобістів у Конгресі США були лише частиною професійного лобі, оскільки багато лобістів ухилялися від реєстрації та, відповідно, сплати податків і внесків..

Така постановка питання дає підстави вважати правове регулювання лобізму, зокрема і в Україні, доцільним - усе це слід враховувати при прийнятті відповідного законодавства про лобізм та ідентифікації його ролі в законодавчому процесі, а також органах виконавчої і законодавчої влади


Якщо Ви помітили помилку в тексті позначте слово та натисніть Ctrl + Enter
Статистика
0  
Всього матеріалів 4271
0  
Всього коментарів 1
0  
Користувачів 24
Оновлення new
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених іноземцями або особами без громадянства за межами України
  • Іноземці або особи без громадянства, що не проживають постійно в Україні, які вчинили злочини за її межами, підлягають в Україні відповідальності за
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених громадянами України або особами без громадянства за межами України
  • Громадяни України та особи без громадянства, що постійно проживають в Україні, які вчинили злочини за її межами, підлягають кримінальній
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених на території України
  • Особи, які вчинили злочини на території України, підлягають кримінальній відповідальності за КК України.  Злочин визнається вчиненим на території
  • Зворотна дія закону про кримінальну відповідальність у часі
  • Закон про кримінальну відповідальність, що скасовує злочинність діяння, пом'якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність у часі
  • Закон про кримінальну відповідальність набирає чинності через 10 (десять) днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим
Наші партнери
Інформація
Голосування
Чого бракує сайту ?