Бібліотека Studies працює за підтримки агентства Magistr.ua

Характеристика заходів адміністративно-процесуального забезпечення


Законодавством про адміністративну відповідальність передбачено наступні заходи процесуального забезпечення
(ст.259-266 КУпАП):

  • доставляння порушника;
  • адміністративне затримання;
  • особистий огляд і
    огляд речей;
  • вилучення речей і
    документів;
  • відсторонення водіїв
    від керування транспортними засобами, річковими і маломірними суднами та огляд їх
    на сп’яніння;

1. Під доставлянням
правопорушника
необхідно вважати примусовий захід (захід забезпечення провадження), що обмежує свободу дій і пересування особи, зачіпає її честь і гідність. При доставлянні особи її примушують прямувати (пішки або на транспорті) до міліції або до штабу з охорони громадського порядку.

2. Адміністративне
затримання
складається з примусового, короткочасного обмеження свободи дій (передусім, пересування) громадян у вигляді утримання їх під наглядом у приміщенні міліції або іншому визначеному законодавством місці впродовж встановленого законом строку (ст.263 КУпАП) з метою встановлення особи правопорушника, здійснення його перевірки по облікам, припинення протиправної поведінки, складання протоколу. Він застосовується лише органами (посадовими особами) правомочними здійснювати адміністративне затримання:органами внутрішніх справ;
прикордонними військами; посадовими особами військової автомобільної інспекції
.Адміністративне затримання
переважно може тривати не більш як три години.

3. Особистий огляд
і огляд речей
проводяться з метою виявлення, закріплення необхідних доказів правопорушення і забезпечення подальшого притягнення до відповідальності. 

Право на їх провадження надано уповноваженим на те посадовим особам: 

а) органів внутрішніх справ; 

б) воєнізованої охорони; 

в) цивільної авіації; 

г) митних установ; 

д) прикордонних військ.

Особистий огляд може
провадитись уповноваженою на те особою однієї статі із затриманим і в присутності
двох понятих тієї ж статі.
 Право на огляд речей, крім вищезазначених, надано посадовим особам: 

а) природоохоронних органів; 

б) органів лісоохорони; 

в) органів рибоохорони; 

г) органів, що здійснюють державний нагляд за додержанням
правил полювання.

Про особистий огляд, огляд речей складається протокол або про це робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення або в протоколі про адміністративне затримання. 

4. Вилучення речей
і документів
, що є знаряддям або безпосереднім об’єктом правопорушення здійснюється посадовими особами, яким надано право проводити адміністративне затримання, особистий огляд і огляд речей з метою забезпечення доказів, а також, залежно від результатів розгляду справи, забезпечення їх конфіскації, оплатного вилучення, знищення або повернення володарю. Про вилучення речей і документів складається протокол або робиться запис у протоколі про адміністративне правопорушення, адміністративне затримання чи огляд речей. 

5. Відсторонення водіїв
від керування транспортними засобами
, річковими і маломірними суднами та огляд їх на стан сп’яніння застосовуються міліцією у випадках, коли є достатні підстави вважати, що вони перебувають у такому стані. 

Ознаками знаходження
особи у стані сп’яніння є:

1) Наявність ознак
алкогольного сп’яніння:
запах алкоголю з рота, нестійкість пози, порушення мови, виражене тремтіння пальців рук, різка зміна забарвлення шкіряного покрову обличчя, поведінка, що не відповідає обстановці. Заява громадян про вживання водієм спиртних напоїв, а так само зізнання в цьому самої особи.

2) Наявність ознак
наркотичного чи іншого сп’яніння:
наведені вище ознаки алкогольного сп’яніння (крім запаху алкоголю з рота), а також звужені чи дуже широкі зіниці.


Magistr.ua
Дізнайся вартість написання своєї роботи
Кількість сторінок:
-
+
Термін виконання:
-
днів
+