Роль інститутів громадянського суспільства


Роль інститутів громадянського суспільства у просуванні до паритетної демократії


Інституційні механізми реалізації взаємодії держави та громадянського суспільства з гендерних питань виявляються через співпрацю спеціалізованих гендерних рад або рад з рівності з державними структурами, при яких вони створюються (наприклад, в Грузії така рада існує при голові парламенту, а в Норвегії – при президентові), а також зі спеціально уповноваженими центральними та місцевими органами влади. До останніх можна віднести:

  • парламентські комітети, комісії або групи (Франція – дві парламентські делегації з питань прав жінок і рівних можливостей жінок і чоловіків, Албанія – група жінок-парламентарів, Естонія – асоціація жінок-парламентарів);
  • інститут Уповноваженого з гендерних питань (Норвегія, Швеція, Німеччина, Литва);
  • міністерства з гендерної рівності або спеціалізовані відділи чи уповноважені посадові особи в структурі урядових органів (Бельгія – служба з питань рівних можливостей в міністерстві зайнятості; Швеція – міністр з питань рівності статей, Норвегія – двоє службовців в кожному міністерстві стежать за забезпеченням рівності між жінками і чоловіками);
  • спеціальні агентства, ресурсні центри, а також спеціальні відділи та департаменти органів місцевої влади та місцевого самоврядування тощо.

В цілому реалізація гендерної політики базується на дотриманні таких принципів:

  1. паритетності прав жінок і чоловіків у всіх сферах суспільного життя (зокрема збалансованості їх участі у прийнятті рішень);
  2. охорони материнства, батьківства та дитинства;
  3. рівноправності в оплаті праці;
  4. однакового ставлення у трудових відносинах;
  5. поєднання професійних і сімейних обов’язків.

Проте, в Україні деякі з названих вище принципів потребують легітимації у відповідних політико-правових актах та розробки механізмів їх впровадження. Для цього корисним є вивчення зарубіжного досвіду.


Якщо Ви помітили помилку в тексті позначте слово та натисніть Ctrl + Enter
Статистика
1  
Всього матеріалів 4271
0  
Всього коментарів 1
0  
Користувачів 24
Оновлення new
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених іноземцями або особами без громадянства за межами України
  • Іноземці або особи без громадянства, що не проживають постійно в Україні, які вчинили злочини за її межами, підлягають в Україні відповідальності за
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених громадянами України або особами без громадянства за межами України
  • Громадяни України та особи без громадянства, що постійно проживають в Україні, які вчинили злочини за її межами, підлягають кримінальній
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність щодо злочинів, вчинених на території України
  • Особи, які вчинили злочини на території України, підлягають кримінальній відповідальності за КК України.  Злочин визнається вчиненим на території
  • Зворотна дія закону про кримінальну відповідальність у часі
  • Закон про кримінальну відповідальність, що скасовує злочинність діяння, пом'якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище
  • Чинність закону про кримінальну відповідальність у часі
  • Закон про кримінальну відповідальність набирає чинності через 10 (десять) днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим
Наші партнери
Інформація
Голосування
Якою пошуковою системою Ви користуєтесь ?